pondělí 8. října 2012

UHF contest 2012


Stavělo se za studeného a velmi větrného počasí.Obléklo se vše co bylo.Stavba trvala dosti dlouho.
Funkční bylo vše.Kontrolně jsem poslechl několik majáků.
OK0EA - 70 cm,23cm,6cm,3cm a 24 GHz
OK0EL - 23cm,6cm
Neslyšel jsem  vůbec OK0EL na 9 cm.
Směrem od západu foukal strašně studený prudký vítr. Stativ jsem pevně přikurtoval k zemi příchytkami z roxoru.V závodě se mi zdálo,že je tam míň stanic.Zejména na MW kmitočtech to bylo znát.Krásné spojení v  sobotní podvečer za silné vichřice jsem měl na 47 GHz s OK1UFL,později na 24 GHz s OK7RA..
V noci hodně pršelo.Spal jsem 1 hodinu.Vstával jsem v 5,30.V karavanu bylo 8 stupňů. Venku stále pršelo.Honza OK1VUF spal  venku ve stanu  a tak jsem lovil pár stanic na 70 cm. Stan  mu za větru lítal ze strany na stranu. Mně ulétl kempinkový stolek a  velký plastový škopek na vodu.V 8 hodin ráno bylo stále zataženo,viditelnost 60 m a již jemně pršelo.Když přestalo pršet kolem 11 hodiny znovu jsem stavěl stativ s 47 a 76 GHz.Zvlášt stativ na 122 GHz.Všechny zařízení jsem zahříval..Nepodařilo se mi udělat spojení na 47 GHz s OK1IA.

Celkem jsem jel na 9 pásmech.Tento závod je pro mne poslední, kde vysílám na všech pásmech.
V budoucnosti to již omezím.........
Po závodě jsem byl strašně unavený....
Děkuji Lukášovi za pomoc při stavbě a jeho kulinářské schopnosti.
Uživatelům kmitočtu 145.525 děkuji za čistý kmitočet během závodu.
Děkuji všem za trpělivost a ochotu při navazování spojení.

Přehled uskutečněných spojení:

432 MHz   -   28 QSO
1296 MHz   -   23 QSO
3400 MHz   -   10 QSO
5760 MHz   -   12 QSO
10368 MHz   -   12 QSO
24048 MHz   -   8 QSO
47088 MHz   -   3 QSO
76032 MHz   -   1 QSO
122250 MHz   -   1 QSO   

Pár fotek na dokreslení závodu: 

Příjezd na kopec

Počasí po příjezdu

Stavěcí cirkus

Částečně postaveno

Stavba antény OK1VUF

Celkový pohled na stanoviště

47+76 GHz s majáky

Pohled na vyhlídku
 Video Vítr 1

OK1VUF v závodě
Video Vítr 2
 Video Vítr 3

Jištění noh stativu při vichru

Část vnitřního pracoviště

Voda buší do karavanu

Neděle dopoledne ,vše se nahřívá

Pohled do stožáru

Sbaleno,stanoviště čisté - odjíždíme



1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Ahojedvine ! Gratuluji ke spojení na 122GHz, tak se Ti to konečně povedlo i v závodě...
Milan, OK2IMH