neděle 12. května 2013

Návštěva u OK1CA


Ná základě pozvání Franty na závod  EME contest 23 cm -DUBUS 2013 jsem jej tedy navštívil. Vyjel jsem časně,ranní silnice byla od Úštěka plně v mlze.To samé bylo i na kopcích viditelnost byla cca 70 m.
Dojel jsem zdárně. Stáž mohla začít.
Závod byl v plném proudu. Franta mne seznámil se svým zařízením na 23 cm a s vlastním provozem.Při tom závodil.Probrali jsme jednotlivé komponenty  a použitý SW v daném setupu.Poslech jsem si maják   ON0EME
Poslech jsem si hodně spojení zejména OK2ULQ,OK1KIR..
V 08.21 jsem sledoval spojení OK1CA - OK2ULQ.Samozřejmě většinu zahraničních stanic.JA atd.
Bylo zajímavé sledovat signály stanic s menšími parabolami.
Franta mi ukázal plné  využití SDR,EME systému  F1ENH, využití WINRADu , použití a nastavení FT897 a NIR 12 pro EME.
Po čtyřech hodinách jsem měl hlavu plnou dojmů a sešit popsaný moudrostmi,na které na 3.studních nebyl čas.Když jsme opouštěli parabolu, měl Franta na 23 cm přes 40 spojení.
Opatrně jsem slezl po schodech  10 m paraboly.
Tam nahoře jsem byl
Na závěr jsem si prohlédl zařízení na 10 GHz ,zejména ozařovač.
Dále poslechové EME zařízení na 24 GHz,které Franta zkoušel s parabolou 4,2 m. Jako třešnička na dortů bylo přehrátí záznamů signálů stanic na 24 GHz při poslechových pokusech.Jeho 24 GHz jsme probrali detailně blok po bloku.Použité moduly DMC jsou díky OK1VHF a DL4DTU hodně známy,sám je používám na 24 GHz zařízení.
Před odchodem mi Franta kontrolně přeměřil zesílení a šumové číslo transvertoru 10 GHz,jehož hodnoty  se za rok podstatně nezměnily a slouží mi ke kalibraci mého měřiče  PANFI.
Děkuji mu za školení a pomoc.

Pár fotek  na dokreslení stáže. 

 Část pracoviště 23 cm v parabole 10 m
OK1CA při spojení
Řízení antén
Systém sledování F1ENH
Stanic bylo stále požehnáno na WINRADu

3 m parabola
Částečný pohled na polygon
Sám v poli
Boční pohled 10 m paraboly
To drží 10 m parabolu
Zařízení + filtr
10 m parabola - ozařovač 23 cm

Snad to na mne nespadne
3 m parabola - závaží
3 m parabola ozařovač
Celkový pohled na RX EME 24 GHz
LO DMC pro 24 GHz
Detail 24 GHz vlnovodný přepinač,LNA DB6NT,Filtr 24 GHz,

LNA DMC,modul SM DMC +IF 435 MHz

Detail provizorní horničky
Celkový pohled na 24 GHz
Pohled do 24 GHz
Ozařovač 10 GHz
10 GHz detail límce
Zveřejněno s laskavým souhlasem  OK1CA.


Žádné komentáře: