pondělí 7. října 2013

UHF závod 2013

       Tak  před závodem  v úterý 1.10. jsem dopoledne připravoval kótu na závod.
Posekal jsem trávu a lehce shrabal.
Ráno bylo u baráku +4 st.C,zajímavé na kopci bylo+ 7 st. C a foukal studený vítr.


 Odpoledne jsem provedl s OK1JHM kontrolní den v pásmu 122 GHz.Zkouška proběhla na krátkou vzdálenost,zahřály jsme zařízení a po dvou hodinách jsme provedli kontrolu kmitočtu,kontrolní spojení
a celkovou funkčnost systému.U transvertoru jsem vzhledem k zvýšenému šumu snížil injekci z LO při příjmu.
     V pátek jsem vše naskládal do auta a karavanu.
Ráno jsem časně vyjel na kopec.
Za mnou tam přijela logistika Luky a Eli.
Počasí  bylo chladné 7 st. a foukal studený vítr.Celková výstavba trvalo dlouho kolem 4 hodin. Před závodem jsem prováděl zkušební vysílání s mikrovlným týmem z kóty Hlupice. Na kóte jsem měl plno návštěv.Zrovna v době testů byl na kótě přítomen přes 1 hodinu i Míra OK1MBT. Samozřejmě byl se mnou na kótě  na 70 cm i OK1VUF.V sobotu i v neděli bylo na vyhlídce hodně turistů.Jednak pouštěli draky a lítalo tam něco ve vzduchu s motorem.
Na začátku závodu jsem uskutečnil spojení  na 76 GHz s Hlupicemi.Signál bych  stále 59.
V 17,57 LČ jsem uskutečnil skoro v jednom čase spojení na 47 GHz s OK1IA a OK1UFL.Signály obou stanic byly velmi silné.Celou dobu jsem měl  zapnut směrem na Krkonoše  maják na 76 GHz.
Za půl hodiny jsme se dělali s OK1UFL na 76 GHz.  UFL vysílal jen na směšovač,já jsem vysilal na maják a poslouchal jen na holý směšovač transvertoru. Po půl hodině signal spadl,UFL maják neslyšel.
Velmi slabé signály jsem měl na 9 cm i když jsem spojení na Flatku dělal.
Celkově se mi zdálo málo stanic. Zejména chyběli stanice na MW.Myslím více jak 10 GHz.
Neslyšel jsem OK1KKL,OL4K,OK1KKD,OK1KIR ,OK2STV,OK1FPC a další.
A bude hůř......................................................................................................
Hezká šnůra spojení na 3 pásmech byla v noci s DB6NT.
Naopak se nedařilo s OK2A na 3 cm a 6 cm.Vůbec jsem je neslyšel, a OK5Z na 9 cm.
Odpočinou jsem si šel ráno ve 4 hodiny.Vyskočil jsem ráno v osum.
Hned jsem šel postavit 47,76 a 122 GHz. Udělal jsem spojení s OK1VUF na 76 GHz.
Venku bylo bezvětří a teplo. V poledne již bylo v karavanu + 25 stupnů .
V neděli se již paběrkovalo.
Spojení na 122 GHz s OK1JHM se nepodařilo,byť jsme prováděli dlouhodobě různé pokusy.
Ani přes kontrolní den to nepomohlo,budeme muset přijmout nějaké jiné opatření.
Prostě to tam již není sranda.................................................................................
Balit jsem začal 1 hodinu před koncem závodu.Již tam pro mne nebylo co dělat.

Přehled spojení:
432 MHz   -   10 QSO
1296 MHz   -   15 QSO
2320 MHz   -   22 QSO
3400 MHz   -   15 QSO
5760 MHz   -   16 QSO
10368 MHz   -   12 QSO
24048 MHz   -   9 QSO
47088 MHz  -   3 QSO
76032 MHz   -   6 QSO
122 250 MHz   -   0 QSO

Děkuji všem za trpělivost,pokusy a spojení.
Děkuji Lukimu a Eli za logistiku a pomoc při stavění a bourání stožáru.

Protože tento závod byl můj poslední ,kde jsem se snažil o výsledek na všech pásmech
 do MČR,doufám že nebudu jak politici,tak příští závod bude jen kmitočtově dílčí.
Motivace a ocenění je slabé,skoro žádné, tak proč vlastně.  
Nevážíme si sami sebe v komunitě radioamatérů
Šum mne postupně opouští,ještě ta radost z vlastní stavby zůstala.
Některým MW pásmům jsem ještě dlužen.

Dojezd na kopec

Haraburdí
Montáž zařízení

Krámy a krámy

Pomocníci logistiky

CHladno,studený vítr

Drátů přibývá a trvá to

Vyzvednutí stožáru

Kuchyně v akci

47 GHz a 76 Ghz přikryté

Co je vlastně nakřivo ?

Maják 122 Ghz míří na OK1JHM

Setup bez urovnání

Kontrola OK1VUF ve 2.15 ráno

Setup OK1VUF

Anténa OK1VUF v noci

Nedělní ráno

Neděle - kóta bez turistů
1.QSO OK1VUF na 76 GHz

Demontáž 24 GHz
Stožár již dole

Demontáž

Pohled - nedělní odpoledne

Bourání antény OK1VUF

Motání kabelů

Něco tady lítá

Pozemek po závodě ekologicky čistý
Tým Hlupice 2013

OK1AV ladí signál






Žádné komentáře: